Taller de Vida Quotidiana


En aquest taller aprenem a moure'ns per Sant Cugat i a espavilar-nos quan sorgeix algun problema. Què podem fer?


Per a treballar la vida quotidiana tenim un  sobre amb diferents situacions escrites. Cada dues setmanes n'agafem una i a partir d'aquesta situació, debatem i parlem entre nosaltres sobre quines són les opcions que tenim i que és el que podem fer. 

1. La primera situació amb la que ens hem trobat ens ha permès fer una visita a la biblioteca, ja que la situació ens deia: 
"Estic fent deures a casa i necessito un Atles, què puc fer?"

A partir d'aquesta frase, han sortit diferents idees:
- Anar a casa d'un amic
- Comprar-lo
- Robar-lo!
- Dir al professor que no l'hem trobat, etc.

Sorprenentment, a cap de nosaltres se'ns va acudir anar a la Biblioteca. Però després de pensar-hi molt, vam poder comprovar que era la millor idea. 
Vam buscar a l'ordinador quina era la Biblioteca que estava més a prop de l'institut i s'adequava més al nostre horari: la Biblioteca Gabriel i Ferreter.

El següent dilluns vam anar-hi de visita i ens va agrada molt, ja que vam descobrir tot el que podíem fer a la biblioteca: llegir i estudiar, tenir accés a l'ordinador, fer-nos el carnet de la biblioteca i poder agafar llibres de préstec. 
Vam estar molt concentrats durant tota l'estona i sobretot, quan l'Alba, la bibliotecària, ens va explicar com funcionava i com podíem treure'ns el carnet: si tens més de 14 anys te'l pots treure sol, si no has d'anar acompanyat dels teus pares.





Estem molt contents d'haver conegut aquest espai, segur que repetim!!


2. La segona situació que ens ha tocat ha estat:
"Tinc mal el peu i no se'm passa. Què puc fer?"

De seguida ens vam posar a treballar i van sortir diferents idees del que podíem fer:
- Anar a fer-nos un massatge
- Anar al metge
- Pensar en una altre cosa perquè se'ns passi
- Mirar per internet
- Fer servir algun remei casolà
- Deixar passar més temps, etc.

De seguida vam tenir clar que la idea més sensata per nosaltres era anar al metge. I ens vam posar mans a la feina, fent una recerca per internet d'on podíem anar. Allà vam descobrir que hi ha dos tipus de metge: el privat (mútua) i el públic, i que quan ens posàvem malalts no feia falta que anéssim a l'hospital, sinó que ens podíem adreçar al CAP (Centre d'Atenció Primària) més proper de la nostra zona. 
Al costat de l'institut tenim el Cap Sant Cugat del Vallès, i és allà on vam anar! 





Ens va atendre una dona molt simpàtica que ens va explicar totes les especialitats del CAP, també ens va explicar que si ens posem malalts hem de demanar hora amb el nombre de la nostra targeta sanitària, on surten totes les nostres dades.




3. La tercera situació que hem fet ha estat:
"Aquest estiu vull anar de viatge a Nova Zelanda".


Primer de tot vam fer una pluja d’idees per saber quina era la millor manera de buscar la informació. Van sortir diferents propostes com per exemple buscar per internet, però la que més ens va agradar i ens va semblar millor idea va ser anar a una agència de viatges i demanar informació. 

Vam començar a buscar i investigar sobre les agències de viatges que hi ha a Sant Cugat del Vallès. Per saber quina estava més a prop de l'institut, vam mirar al Google Maps: Ussía Tours.
 El dia següent, vam escriure a la pissarra que necessitavem saber per viatjar a Nova Zelanda:
- Com poder arribar des de Sant Cugat a Nova Zelanda.
- Clima de Nova Zelanda (temperatura, etc). Quina roba havíem de portar?
- Llocs típics importants per visitar.
- Menjar típic de Nova Zelanda
- On em puc allotjar? (Hotels, Apartaments, etc.)
- Quants diners costaria el viatge? Quan em puc gastar aproximadament.
- Quan trigaré?
- Fins quan de temps em puc quedar al país?
- Quina connectivitat Wifi hi ha?

Ens vam repartir les preguntes i vam marxar a l'agència de viatges. Com que Ussía Tours estava molt ocupada i no ens podien atendre vam decidir anar a Viatges El Corte Inglés que estava igual d'aprop.

Una dona molt amable ens van respondre a totes les preguntes i ens van donar catàlegs.

Si aconseguim més de 3.500€ per persona ja podem anar a Nova Zelanda!! 

Hi anem?? ;)



A vida quotidiana estem aprenent moltes coses del nostre dia a dia. A partir d'ara, tindrem uns càrrecs que ens ajudaran a aprendre moltes coses per al nostre futur.


Seran rotatius i cada dues setmanes aniran canviant per a que tots nosaltres passem per tots. Alguns ens criden molt l'atenció...a veure com ens en sortim!!


27/02/2019
La tercera proposta que hem tingut ha estat:
"Necessitem aprendre anglès"
Primer de tot vam fer una pluja d'idees sobre on podíem aprendre anglès.
Van sortir aquestes idees:
- Navegar per internet
- Llegir llibres
- Viatjar
- Anar a una EOI
- Anar a una acadèmia d’anglès
Després vam pensar, per a què ens servia l’anglès?
Vam fer una llista i vam posar que:
- L’anglès ens servia per viatjar pel món
- Per entendre documents
- Per entendre cançons en anglès
- Per aprovar els exàmens d’anglès…
Després vam veure que era el tercer idioma més parlat del món (360.000.000) per darrere de l’Espanyol (400.000.000) i el Xinès (800.000.000)

Seguidament vam mirar la diferència entre una EOI i una acadèmia


En una EOI
En una acadèmia
És pública
Es fan exàmens per la titulació vàlida a espanya per a accedir a ser funcionaris, etc…

Titulacions:
Certificats oficials (A1, A2, B1,C B2, C1 i C2)


Només per la tarda de dilluns a divendres (Horari fix segons curs)

Programa fet
És privada
Es prepara per a fer exàmens oficials internacionals.
Titulacions:
Oxford (OTE)
Cambridge: (A1, A2, B1, B2, C1 i C2)
TOEFL
TOEIC
IELTS
TRINITY

Horaris flexibles


Programes específics (conversa, gramàtica, etc…)


Vam mirar quines acadèmies eren a prop, i vam escollir la Martin’s Ways i vam mirar informació dels horaris i quan tardaríem en arribar caminant.

Una vegada allà, estaven molt ocupats i no ens van poder atendre, però ens van dir que podíem escriure un correu amb les nostres preguntes. Així que vam anar cap al SIEI i vam enviar-los un correu amb les preguntes que ens havíem preparat.


Ens han respost molt amablement, inclús dient-nos que quan torni el director podem fer una visita!

24/02/20

Com ja us vam dir el trimestre passat, estem aprenent moltes coses del nostre dia a dia, cada setmana aprofitem per a fer la bugada, estendre la roba, planxar, regar les plantes... Cada vegada ho fem millor!







Aquesta setmana ens ha sortit el següent escrit:
"Tinc un amic que se n’ha anat a viure lluny i m’agradaria enviar-li una carta."
Vam pensar diferents manares d'enviar una carta, per exemple:

1. Per correus
2. Per e-mail
3. Donar- li a un amic

Després vam explicar l’estructura que havia de tenir una carta:
Data, una presentació, un escrit o un dibuix, l'acomiadament i la firma.
Seguidament vam dir que necessitàvem un segell per enviar la carta i vam buscar quan costava, també vam descobrir que un segell ens serveix per saber que la carta ha estat pagada.

També vam parlar sobre la diferència entre una carta certificada i una sense certificar.

Després vam escriure una carta per un company del SIEI, la vam posar un sobre i vam escriure la nostre adreça en el remitent i la del company que ens havia tocat a la cara del sobre.

Després vam pensar coses que ens agradaria conèixer de correus:

  1. Alguna vegada us han equivocat?
  2. Quantes cartes envieu al dia?
  3. Quin recorregut fan les cartes?
  4. Com reparteixen les cartes?
  5. Quants dies triga una carta a arribar?
  6. Quantes hores treballeu?
  7. Que feu abans de donar la carta?

Després vam anar a correus vam comprar segells i vam tirar les cartes a la bústia. 










    Tots hem rebut unes cartes molt boniques!!  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada